قالبهاي گرافيكي موردنظر كارفرمايان در پروژههاي مختلف از تنوع زيادي برخوردار است. ممكن است در برخي از قالبهاي گرافيكي غلبه بر متن باشد اما در برخي از قالبهاي گرافيكي غلبه بر تصاوير باشد. ممكن است برخي از قالبهاي گرافيكي از افكتهاي نمايشي كمي استفاده نمايند اما در برخي از قالبهاي گرافيكي افكتهاي نمايشي متنوعي استفاده گردد. برخي از قالبهاي گرافيكي ممكن است ساده باشند اما از طرف ديگر برخي از قالبهاي گرافيكي سرشار از بخشهاي مختلف باشند. بصورت كلي مراحل طراحي و اجراي يك قالب گرافيكي به شرح زير است:
الف) برگزاري جلسه اول گرافيك جهت دريافت اطلاعات اوليه در خصوص ساختار صفحه
ب) برگزاري جلسه دوم گرافيك جهت دريافت اطلاعات تكميلي در خصوص گرافيك صفحه
ج) انجام طراحي قالب گرافيكي بر اساس نتايج جلسات اول و دوم و ارسال آن به كارفرما
د) دريافت اصلاحات موردنظر كارفرما و اعمال آنها بر روي قالب گرافيكي
ه) برش قالب گرافيكي و اعمال آن بر روي پورتال
و) سازگار كردن قالب گرافيكي با مرورگرهاي مختلف
ز) ساخت نماهاي درخواستي كارفرما و تحويل به كارفرما