لوگو

دانشگاه ها


دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

تاریخچه دانشکده بهداشت

به هنگام تاسیس دانشگاه تهران درسال 1313 که همزمان با تشکیل دانشکده پزشکی بود، زمینه های مناسبی برای آغاز تحقیقات پزشکی فراهم آمد.
تحقیقات پزشکی در دانشگاه تهران با تاسیس کرسی انگل شناسی و بخش تجسس در سال 1319 و با تجدید نظر در برنامه های آموزشی دانشکده پزشکی رسما" پی ریزی گردید و مورد تصویب قرار گرفت.
در این زمان عملیات محدودی در زمینه مبارزه با مالاریا در برخی از نقاط کشور انجام می شد.
با توجه به اهمیت بیماریهای انگلی به ویژه مالاریا که مبتلا به جمعیت قابل ملاحظه ای از کشور بود و نظر به مرگ و میر ناشی از آن، به منظور انجام مطالعات کسترده در این زمینه، در سال 1330 انستیتو مالاریولوژی با همکاری وزارت بهداری و سازمان جهانی بهداشت و با هدف کلی مبارزه با ریشه کنی مالاریا در سراسر کشور آغاز به فعالیت نمود. یک سال بعد در سال 1331 قراردادی با سازمان جهانی بهداشت منعقد گردید و طرح مبارزه با بیماریهای منتقله بندپایان در انستیتو مالاریولوژی آغاز به فعالیت نمود.
با تحقیقاتی که در سالهای بعد علاوه بر مالاریا در زمینه بیماریهای انگلی انجام گرفت، انستیتو مالاریولوژی به انستیتو پارازیتولوژی و مالاریولوژی تغییر نام یافت و دامنه فعالیتهای آن گسترده تر گردید.
در سال 1338 طرح بیلارزیوز که با همکاری وزارت بهداری و سازمان برنامه بنا نهاده شده بود، به انستیتو پارازیتولوژی و مالاریولوژی واگذار شد و بر اساس آن تحقیقات گسترده ای در زمینه مبارزه با بیلاریزیوز در استان خوزستان آغاز گردید.
در سال 1343، کرسی بیماریهای گرمسیری به کرسی انگل شناسی منضم گردید و کمی پس از آن نام انستیتو پارازیتولوژی و مالاریولوژی به انستیتو انگل شناسی و بهداشت گرمسیری تغییر یافت، در نتیجه دامنه فعالیتهای آن نیز گسترده تر شد و مطالعه در زمینه بیماریهای انگلی و گرمسیری شایع در نقاط مختلف کشور در برنامه کار این انستیتو قرار گرفت.
در سال 1344 کرسی بهداشت نیز به کرسی انگل شناسی پزشکی و بیماریهای گرمسیری پیوست و در نتیجه ادغام سه گروه فوق الذکر گروه علوم بهداشتی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران تاسیس شد و همچنین انستیتو انگل شناسی پزشکی و بهداشت گرمسیری به انستیتو تحقیقات بهداشتی تغییر نام یافت و انجام تحقیقات علمی در زمینه بیماریهای بومی کشور که تحقیق در مورد آنها مهم و برای دستگاههای اجرائی کشور ضروری بود، به عنوان هدف اصلی آن تعیین گردید.
سر انجام در هجدهم تیر ماه 1345 در یکصدو پانزدهمین جلسه شورای مرکزی دانشگاههای ایران، اساسنامه دانشکده بهداشت پذیرفته شد .
طراحی پرتال سازمانی آموزشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط شرکت طراحی پرتال آموزشی سیگما ، شرکت سیگما تولید کننده پورتال سازمانی و دارای رتبه 1 انفورماتیک است

دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران

آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان پورسینا، دانشکده بهداشت

وب سایتhttp://sph.tums.ac.ir

آدرس ایمیل دانشکده: sph@tums.ac.ir  
کد پستی: 1417613151
صندوق پستی: 6446-14155
مرکز تلفن دانشکده: 42933333
فکس دانشکده: 66462267


کلمات کليدي
پورتال دانشکده بهداشت, پورتال دانشگاه علوم پزشکی تهران, دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی, دانشکده بهداشت دانشگاه تهران, پورتال سازمانی, پرتال سازمانی, پورتال, پرتال
لوگو سیگما

شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات سیگما برترین مجری و ارائه دهنده ابزارهای ایجاد و راه اندازی پرتال های سازمانی، خدمات الکترونیکی امن، خدمات رایانش ابری، دسترس پذیری (WCAG) و خدمات مشاوره دولت الکترونیک به سازمانها و شرکتها میباشد.

1401© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت توسعه زیر ساخت های فناوری اطلاعات سیگما میباشد.