شاخه‌های هم‌افزایی

تولید محتوا

1398/2/28 شنبه
در دنیای مدرن امروزی، محتوا به یکی از ارزشمندترین متاع‌هایی تبدیل شده است که مجموعه‌های بزرگ و کوچک برای ارایه به مخاطبان خود در اختیار دارند. امروزه حتی شرکت‌ها یا فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین نیز این واقعیت را دریافته‌اند که بدون ارایه محتوای مناسب، موفقیتی در کسب‌وکار خود نخواهند داشت. از سوی دیگر، اطلاع‌رسانی مناسب نیز همیشه در کانون توجه سازمان‌های دولتی، موسسات و شرکت‌های مختلف بوده است.

در دنیای مدرن امروزی، محتوا به یکی از ارزشمندترین متاع‌هایی تبدیل شده است که مجموعه‌های بزرگ و کوچک برای ارایه به مخاطبان خود در اختیار دارند. امروزه حتی شرکت‌ها یا فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین نیز این واقعیت را دریافته‌اند که بدون ارایه محتوای مناسب، موفقیتی در کسب‌وکار خود نخواهند داشت. از سوی دیگر، اطلاع‌رسانی مناسب نیز همیشه در کانون توجه سازمان‌های دولتی، موسسات و شرکت‌های مختلف بوده است. با توجه به اهمیت فرآیند تولید محتوا، شرکت سیگما مایل به همکاری با شرکتی است که از قابلیت‌های زیر برخوردار باشد:


۱ – تولید محتوا:
۱-۱ – محتوا باید در انواع فرمت‌های مورد نیاز مشتری اعم از متن، گرافیک، ویدیو، پادکست و... تولید شود.
۱-۲ – محتوای مورد نظر مشتری صرف‌نظر از فرمت آن باید در سریع‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت ممکن بر اساس استانداردهای روز تولید شود.
۱-۳ – شرکت تولیدکننده محتوا به‌عنوان مجری متخصص باید مشتری را در جریان ملزومات و مواد اولیه فرآیند تولید محتوا قرار دهد.
۱-۴ – تولید محتوا باید بر حسب نیاز مشتری در سطوح تخصصی مختلف و متناسب با مخاطبین مربوطه انجام شود. تولید محتوا با توجه کامل به آخرین اطلاعات روز و همچنین هماهنگی کامل با تغییراتی که در حوزه مورد نظر جریان دارند
۱-۵ – شرکت مجری باید قادر به تولید حجم محتوای مورد نیاز مشتری بوده و محدودیتی در زمینه دوره زمانی پروژه، حجم پیوسته و یا شوک‌های محتوایی (نیاز به حجم بالایی از محتوا در شرایط خاص مانند رویدادهای نمایشگاهی) نداشته باشد.
۱-۶ – محتوا باید متناسب با رسانه خروجی مورد نظر مشتری (چاپ، پخش تلویزیونی، ارایه نمایشگاهی، ارایه سمیناری، چندرسانه‌ای، آنلاین و یا شبکه‌های اجتماعی) تولید شود.
۱-۷ - تالیف
- در صورت تمایل مشتری، شرکت مجری باید قادر به تولید محتوای اصیل در قالب مقاله، گزارش، مصاحبه، آموزش و... باشد.
- شرکت‌هایی که توانایی تولید محتوا به زبان‌های بیشتری را داشته باشند در ارجحیت خواهند بود.
- محتوای تالیفی باید با بهره‌گیری از متخصصین حوزه مورد نظر و توسط نویسندگان باتجربه تولید شود.
- توانایی کپی‌رایتینگ محتوا بر حسب نیاز مشتری
۱-۸ – ترجمه
- شرکت مجری باید قادر به ترجمه محتوای مورد نظر مشتری به زبان‌های مختلف باشد.
- در صورتی که محتوا یا منبع خاصی توسط مشتری ارایه نشده باشد، بایستی از منابع معتبر و شناخته شده حوزه مورد نظر برای ترجمه و تولید محتوا استفاده شود.
- محتوا باید به‌صورت روان و کاملا قابل فهم به زبان‌های مورد نظر مشتری ترجمه شود.
۱-۹ – گزارش و مصاحبه
- در صورت نیاز مشتری، شرکت مجری باید قادر به تهیه گزارش از رویدادهای مورد نظر و یا انجام مصاحبه با افرادی که مشخص خواهند شد باشد.
- در صورتی که فرآیند آماده‌سازی گزارش مستلزم سفر به نقاط دیگری باشد، شرکت مجری باید هزینه‌های مربوطه را برآورد نموده و تجهیزات مورد نیاز را فراهم کند.
۱-۱۰ – تمام قالب‌های محتوایی فوق باید در چارچوب‌های مختلف از پست‌های روزانه در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا مقالات دانشگاهی، کتاب و حتی برنامه‌های تلویزیونی قابل تولید باشند.
۱-۱۱ – محتوای غیرمتنی
- در صورت نیاز، محتوای غیرمتنی مورد نیاز برای تکمیل محتوای متنی (عکس، گرافیک، اینفوگرافیک و...) نیز توسط شرکت مجری تولید می‌شود.
- محتوای غیرمتنی باید با توجه به رسانه در نظر گرفته شده برای انتشار محتوا (پخش تلویزیونی، انتشار آنلاین، محصولات چندرسانه‌ای و یا چاپ) تولید شده و با استانداردهای هر حوزه انطباق داشته باشد.
- فرآیند عکاسی، طراحی، تهیه سناریو (انیمیشن و ویدیو) و تولید بر اساس ملزومات مشتری و با فرمت‌های مورد نیاز انجام خواهد شد.
۱-۱۲ – آشنایی با ملزومات و استانداردهای رسانه خروجی مورد نظر و انطباق کامل با آن‌ها (مثل رعایت اصول سئو در تولید محتوای آنلاین).

۲ – ویراستاری
۲-۱ – تمام محتوای تولید شده اعم از تالیفی یا ترجمه باید به‌طور کامل در زبان مورد نظر ویراستاری شوند.
۲-۲ – شرکت مجری باید قادر به ویراستاری محتوایی باشد که احتمالا از طرف خود مشتری ارایه می‌شود.
۲-۳ – فرآیند ویراستاری به‌صورت تخصصی و با در نظر گرفتن ملزومات مشتری انجام می‌شود.

۳ – اداره فرآیند نهایی‌سازی
- در صورتی که محتوا برای چاپ در نظر گرفته شده باشد، شرکت مجری باید قادر به انجام مراحل تکمیلی از قبیل صفحه‌آرایی، نظارت چاپ و... باشد.
- در محصولات چندرسانه‌ای، فرآیند تولید و بسته‌بندی در تعداد مورد نظر مشتری نیز باید در نظر گرفته شود.
- برای محصولات تصویری، خروجی ویدیو با فرمت و استانداردهای مورد نظر مشتری آماده می‌شود.
- در مورد محتوای آنلاین، تمام اجزای مربوطه آماده شده و برای انتشار در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.
- شرکت تولیدکننده باید آمادگی اداره فرآیند انتشار محتوای آنلاین را در دوره‌های زمانی مورد نظر مشتری داشته باشد.
- در صورتی که محتوای خام توسط مشتری ارایه شده باشد، باید قابلیت تکمیل و نهایی‌سازی آن برای انتشار در رسانه مورد نظر وجود داشته باشد.

۴ – مشاوره
- شرکت مجری باید توانایی ارایه مشاوره تخصصی در زمینه تولید محتوای مورد نظر مشتری و ارایه پیشنهادهای هدفمند و قابل ارزیابی را داشته باشد. - تولیدکننده محتوا به‌عنوان مجری متخصص باید با قوانین و مقررات موجود در حوزه‌های مرتبط آشنایی داشته و مشتری را در جریان این اطلاعات قرار دهد. - انعطاف‌پذیری کامل برای همکاری با تیم محتوایی مشتری و تکمیل مسیر تولید محتوا بر حسب نیاز و تمایل مشتری.
 

عكس هاي مرتبط :

2019© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت توسعه زیر ساخت های فناوری اطلاعات سیگما میباشد.