لوگو

سازمان و نهادهای دولتی


سازمان ملی استاندارد ایران طراحی پورتال سازمانی سازمان ملی استاندارد ایران توسط شرکت طراحی پرتال سیگما ، پورتال جدید سازمان ملی استاندارد ایران توسط نرم افزار طراحی پورتال سیگما طراحی شده است 
 
درباره  سازمان ملی استاندارد:

سازمان ملی استاندارد ایران از گذشته تا کنون 

تشکیلات سازمان ملی استاندارد ایران همزمان با تصویب قانون اوزان و مقیاس ها در سال 1304 خورشیدی شکل گرفت و تا سال 1311 به نام اداره "اوزان و مقادیر" در وزارت فلاحت ، تجارت و فواید عامه فعالیت داشت.
در سال های 1311 تا 133به نام اداره "اوزان و مقیاس ها" تحت پوشش اداره کل تجارت بع فعالیت خود ادامه داد و در سال های 1331 تا 1339 در وزارت اقتصاد ملی مستقر بود.
با تصویب قانون در سال 1339 موسسه استاندارد ایران تاسیس شد و کار خود را در چارچوب هدف ها و مسئولیت های تعیین شده آغاز کرد و در هما نسال به عضویت سازمان بین المللی استاندارد(ISO) در آمد. در سالل 1344 آزمایشگاهی واقع در شهر صنعتی کرج(محلی فعلی) به موسسه ملحق و نام آن به "موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران" تغییر یافت.
در سال 1349 قانون مواد الحاقی به قانون تاسیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شامل 17 ماده و 2 تبصره از تصویب مجلسین وقت گذشت.
در سال های 1353 تا 1371 جایگاه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در زیر مجموعه وزارت صنایع قرار داشت و از سال 1371 با تصویب قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تخقیقات صنعتی ایران در مجلس شورای اسلامی، موسسه دارای شخصیت حقوقی مستقل شد.
طبق تصویب نامه یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی اداری، در تاریخ 1390/7/24  موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به سازمان ملی استاندارد ایران تغییر نام داد و زیر نظر مستقیم ریاست جهموری قرار گرفت.
سازمان ملی استاندار ایران تا کنون حدود 27 هزار عنوان استاندارد ملی را تاکنون تدوین کرده است که بیشترین میزان استاندارد های تدوین شده به ترتیب در زمینه مکانیک و فلز شناسی با 3528 موضوع، صنایع شیمیای و پلیمر با 3504 موضوع خوراک و فرآورده های کشاورزی با 3317 موضوع، خودرو و نیروی محرکه با 2889 موضوع می باشد.
همچنین در حوزه خدمات824 استاندارد  و در زمینه مدیریت کیفیت 154 موضوع تدوین شده است.
کلمات کليدي
پورتال استاندارد ایران, پورتال سازمان ملی استاندارد ایران, سازمان ملی استاندارد ایران, سایت جدید استاندارد ایران, پورتال سازمان استاندارد, پورتال, پورتال سازمانی, پرتال سازمانی
لوگو سیگما

شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات سیگما برترین مجری و ارائه دهنده ابزارهای ایجاد و راه اندازی پرتال های سازمانی، خدمات الکترونیکی امن، خدمات رایانش ابری، دسترس پذیری (WCAG) و خدمات مشاوره دولت الکترونیک به سازمانها و شرکتها میباشد.

1401© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت توسعه زیر ساخت های فناوری اطلاعات سیگما میباشد.