لوگو سیگما

اخبار

اخبار

معرفی سازمان ملی استاندارد ایران بعنوان یکی از 10 دستگاه برتر دولتی در حوزه پورتال های سازمانی و ارائه خدمات الکترونیک

1400/9/28 یکشنبه
بر اساس ارزیابی سازمان فناوری اطلاعات ایران و دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، سازمان ملی استاندارد ایران با کسب امتیاز 91.90 در شاخص های ارزیابی استقرار دولت الکترونیک، در بین 10 دستگاه برتر قرار گرفت. همچنین سازمان ملی استاندارد ایران؛ رتبه اول را در دو شاخص دولت مشارکتی و شفافیت دستگاهی در بین دستگاههای دولتی برتر کسب کرد.

سازمان ملی استاندارد در بین 163 دستگاه، با کسب رتبه هشتم نسبت به دوره قبل 19 پله صعود داشته است. ارزیابی خدمات دستگاه های اجرایی در اجرای مواد 67 و 68 قانون برنامه ششم توسعه، هرساله توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در 4 محور دولت کاربر محور، دولت شفاف، دولت یکپارچه و دولت مشارکتی انجام و نتایج به مراجع ذیربط از جمله ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
 

شرکت سیگما در قالب پروژه تدوین استراتژی محتوا و اجرای آن با همکاری مدیران و کارشناسان محترم سازمان ملی استاندارد ایران توانستند به سازمان ملی استاندارد ایران کمک نمایند که بعنوان یکی از  10 دستگاه برتر دولتی در حوزه پورتال های سازمانی و ارائه خدمات الکترونیک در دوره هشتم پایش کیفیت خدمات الکترونیکی ، درگاه ها و پرتال های دستگاه های اجرایی کشور در سال 1400 در بین 163 دستگاه اجرایی معرفی گردد. 



این پروژه در قالب بیش از 85 اقدام انجام گردید که خلاصه مدیریتی اقدامات انجام شده در زیر آمده است :
 

1- جمع آوری و دسته بندی اطلاعات کارآمد در مورد سازمان ملی استاندارد ايران شامل :

  • شناخت نیازهای مخاطبین 
  • استخراج بانکهای اطلاعاتی سازمان 
  • استخراج  خدمات الکترونیکی سازمان 
  • انجام نظرسنجی از کاربران
  • ...

2- مطالعه اسناد بالادستی مرتبط سازمان ملی استاندارد ايران

  • مطالعه و تحلیل  قوانین مرتبط با سازمان ملی استاندارد ( قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد )
  • مطالعه و تحلیل سند راهبری سازمان ملي استاندارد ايران
  • ...

3- مطالعه اسناد بالادستی مرتبط در حوزه پورتال ها و درگاه های سازمانی خدمات دولتی

  • شاخص های ارزیابی کیفیت درگاهها و خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی
  • دستورالعمل میز خدمت 
  • شفافیت و دسترسی آزاد شهروندان به داده های باز دستگاههای اجرایی
  • ...

4- استخراج اطلاعات آماری و کمی رفتار کاربران پورتال سازمان ملي استاندارد ايران

 

5- تحلیل کمی و کیفی رفتار کاربران با استفاده از ابزارهای تراز اول جهان و تهیه بیش از 14 مجموعه داده تحلیلی رفتار کاربران

 

6- طراحی وایرفریم بر طبق اصول زیر : 

  • طراحی و اجرای پورتال با رعایت اصول کاربرد پذیری و تجربه مشتری
  • طراحی و اجرای پورتال بر اساس حقوق شهروندی
  • پوشش نیازهای مخاطبین در پورتال
  • طراحی و اجرای پورتال بر اساس قوانین و مقررات بالادستی
  • طراحی و اجرای پورتال بر اساس از آخرین فناوری ها
  • طراحی و اجرای پرتال برای گروه های کابران خاص
  • طراحی و اجرای مبتنی بر تجربیات جهانی و بهترین تجربیات
  • و طراحی بر اساس بیش از 10 موضوع  دیگر
  • ...

7- باز طراحی گرافیکی بر اساس وایرفریم ها و اصول زیابیی شناسی و اصول طراحی مدرن

 

8- پیاده سازی طراحی ها و اقدامات فنی


منبع خبر
فايل هاي مربوطه :
گزارش ارزيابي دوره هشتم پايش کيفيت خدمات الکترونيکي_سال 1400 _ صفحه 19 _ معرفي ده دستگاه برتر.pdf3.41 MB

نسخه قابل چاپ
آرشیو اخبار
لوگو سیگما

شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات سیگما برترین مجری و ارائه دهنده ابزارهای ایجاد و راه اندازی پرتال های سازمانی، خدمات الکترونیکی امن، خدمات رایانش ابری، دسترس پذیری (WCAG)، رتبه بندی اعتباری و خدمات مشاوره دولت الکترونیک به سازمانها و شرکتها میباشد.

1399© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت دانش بنیان سیگما میباشد.