لوگو

اخبار

اخبار

ایجاد قابلیت‌های مرتبط با سیستم های سایبر فیزیکی (CPS) Cyber-Physical-Systems در پورتال دانش‌بنیان سیگما

1403/4/6 چهارشنبه
به مناسبت عید سعید غدیرخم شرکت سیگما از قابلیت‌های مرتبط با CPS ها مبتنی بر تلفن همراه و سایر ابزار های فیزیکی روی پورتال خود رونمایی کرد. این قابلیت‌ها شامل الف) خواندن و پردازش کدهای QR ، ب) خواندن و پردازش وبکم کامپیوتر و دوربین گوشی، ج) خواندن و پردازش اسکنر متصل به کامپیوتر از طریق وب، د) خواندن و پردازش سیگنال‌های GPS از طریق وب، ه) خواندن و پردازش تراکنش‌های POS های بانکی از طریق وب و) خواندن و پردازش میکروفون کامپیوتر و گوشی از طریق وب می‌باشد.

باتوجه به توسعه روزافزون تلفن‌های هوشمند همراه از یک طرف و گسترش دامنه‌های سامانه‌های تحت وب در حوزه امور اداری از طرف دیگر، شرکت سیگما اقدام به یکپارچه‌سازی زیرسیستم برنامه‌ساز (َApplication Builder) پورتال سازمانی خود با تعدادی از فناوری‌های مرتبط با سیستم‌های سایبر-فیزیکی (CPS) نمود. در این راستا بین برنامه‌ساز سیگما و ابزارهای فیزیکی زیر یکپارچه‌سازی برقرار گردید:

1- کدهای QR موجود در محیط + پردازش

2- وبکم کامپیوتر (با رضایت و مجوز کاربر)

3- دوربین‌های تلفن همراه (با رضایت و مجوز کاربر)

4- سنسور GPS تلفن همراه (با رضایت و مجوز کاربر)

5- دستگاه‌های اسکنر متصل به کامپیوتر (با رضایت و مجوز کاربر)

6- کارت‌خوان‌های بانکی متصل به کامپیوتر

7- میکروفون متصل به کامپیوتر (با رضایت و مجوز کاربر)

8- میکروفون تلفن همراه (با رضایت و مجوز کاربر)

در ادامه مسیر توسعه پورتال سیگما سنسورهای دیگری از جمله سنسورهای نور، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، نزدیکی و بارکدخوان، نیز به زودی به لطف خداوند متعال به برنامه‌ساز پورتال سیگما متصل خواهند شد.

همچنین در چندماه آینده زیرسیستم‌های هوش مصنوعی توسعه‌یافته و درحال توسعه روی پورتال سیگما رونمایی خواهد شد.

از دیگر نوآوری‌های شرکت سیگما در حوزه پورتال سیگما، ایجاد قابلیت پشتیبانی از مدیریت و پخش میلیون‌ها ویدئو در بستر پورتال سیگما می‌باشد که در نسخه 37 نسل 4 پورتال سیگما پیاده‌سازی شده است.


نسخه قابل چاپ
آرشیو اخبار
لوگو سیگما

شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات سیگما برترین مجری و ارائه دهنده ابزارهای ایجاد و راه اندازی پرتال های سازمانی، خدمات الکترونیکی امن، خدمات رایانش ابری، دسترس پذیری (WCAG) و خدمات مشاوره دولت الکترونیک به سازمانها و شرکتها میباشد.

1401© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت توسعه زیر ساخت های فناوری اطلاعات سیگما میباشد.